ایمان من,عشق من,پسر عزیز من ایمان من,عشق من,پسر عزیز من ، تا این لحظه: 16 سال و 8 ماه و 13 روز سن داره
 کیان نازنین من کیان نازنین من، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 21 روز سن داره

♛ایمان هدیه آسمان♛

اولین روز دبستان

1392/7/1 8:16
نویسنده : مامان
299 بازدید
اشتراک گذاری

اولین روز دبستان باز گرد

شادی آن روزهایم باز گرد

بازگرد ای خاطرات کودکی

بر سوار اسبهای چوبکی

خاطرات کودکی زیباترن

یادگاران کهن ماناترن

درسهای سال اول ساده بود

آب را بابا به سارا داده بود

درس پند آموز روباه و خروس 

روبه مکار و دزد چاپلوس

  روز مهمانی کوکب خانم است

  سفره پر از بوی نان گندم است

کاکلی گنجشککی باهوش بود

فیل نادانی برایش موش بود

  با وجود سوز و سرمای شدید

ریز علی پیراهن از تن میدرید

تا درون نیمکت جا می شدیم

ما پر از تصمیم کبری میشدیم

پاک کن هایی ز پاکی داشتیم

یک تراش سرخ لاکی داشتیم

  کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت

دوشمان از حلقه هایش درد داشت

گرمی دستانمان از آه بود

برگ دفترها به رنگ کاه بود

مانده در گوشم صدایی چون تگرگ

  خش خش جاروی مادر روی برگ

   همکلاسیهای من یادم کنید

باز هم در کوچه فریادم کنید

همکلاسیهای درد و رنج و کار

  بچه های جامه های وصله دار

بچه های دکه ی سیگار سرد

  بچه های کوچک اما مرد مرد  

کاش هرگز زنگ تفریحی نبود

جمع بودن بود و تفریقی نبود

کاش میشد باز کوچک میشدیم

لااقل یک روز کودک میشدیم

یاد آن آموزگار ساده پوش

  یاد آن گچها که بودش روی دوش

ای معلم , نام و هم یادت بخیر

  یاد درس آب و بابایت بخیر  

ای دبستانیترین احساس من 

باز گرد این مشقها را خط بزن.

یاد اون روزها بخیر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

الهام مامان علیرضا
7 مهر 92 8:23
قبلی رو باز نکرد که نظر بدم
نمی دونم چرا وب شما بعضی از نظرات و برام باز نمی کنه دفعۀ قبل هم همین مشکل و داشتم
خدا حفظ کنه ایمان جون و براتون
ایشالا به خوبی و خوشی بره و موفق باشه



نی نی وبلاگه دیگه!!چه میشه کرد!!!
ممنون عزیزم.